Nissan LEAF uzun süredir yollarda olan en eski elektrikli araçlardan biri. En çok batarya değişimine maruz kalan araçlardan biri olmasına rağmen ilk LEAF’ler için yapılan değişimlerin çoğu, orijinal batarya kimyasıyla alakalı bir problemden kaynaklanmış. Ve batarya değişimleri Nissan tarafından karşılanmış. Sonrasında Nissan aynı modelde daha doyurucu bir bataryaya geçti. Grafik de görüleceği üzere bataryanın zaman içerisinde sunduğu menzil oldukça stabil ilerlemiş.
Model S de piyasadaki en eski elektrikli otomobillerden biri. Model S’in 100 kWh paketinde kullanım zamanı arttıkça düşüşün daha fazla olduğu göze çarpıyor. Fakat bu olumsuz durumu daha üst paketlerde göremiyoruz.
Tesla Model 3 beş yıldır yollarda. Araştırmada ilk 32 bin km boyunca tahmin edilen menzilde ufak bir düşüş göze çarpıyor fakat sonrasında dengelenme söz konusu. 160 bin km’nin ardından Model 3’ün 82 kWh paketinde menzilde yaklaşık yüzde 8,5’lik bir düşüş görülüyor.
Araştırma sonucunda BMW i3 batarya paketlerinin de iyi bir performans sergilediği göze çarpıyor. En küçük paket olan 22 kWh 2014 yılında, 33 kWh’lık paketler ise 2017’de piyasaya çıktı. İki paket de kapasitelerinin yüzde 80’ini koruyarak 160.000 km yol kat etmeyi başardılar.
Diğer araçlara göre daha yeni modeller olan Hyundai Ioniq 5 ve Ford Mustang Mach-E’de yeni olduklarından dolayı uzun vadeli veriler şimdilik görülemiyor. Fakat şu ana kadar gerçekleştirilen kullanımlarda hızlı şarj özellikleri olmasına rağmen batarya durumları gayet iyi durumda.